Pompki są podstawowymi ćwiczeniami każdego rodzaju treningu. Ćwicząc na siłowni czy w domu zawsze wykonujemy te ćwiczenie. Dzięki nim wzmacniamy swoją kondycję, nabieramy masy mięśniowej lub po prostu chudniemy. Poprzez zmianę położeń dłoni możemy zmieniać także partie ćwiczące.

Zalety pompek

                Pompki możemy wykonywać wszędzie. Umożliwiają one rozwój całego ciała. Wzmacniamy klatkę piersiową, ramiona, lędźwie. Jednym słowem większość partii górnych naszego ciała. Do wykonywania pompek potrzebny jest nam tylko kawałek podłogi lub nawierzchni, na której w odpowiedni sposób będziemy mogli położyć dłonie. Specjalistyczny sprzęt taki jak uchwyty do pompek mogą zwiększyć efektywność ćwiczeń. Stanowią one również doskonałe urozmaicenie treningów siłowych. Efekty z robienia codziennych pompek przychodzą bardzo szybko.

Technika wykonywania

                Bardzo ważne przy wykonywaniu pompek jest poprawność ich wykonania. Pomimo wielu metod wykonywania w każdej z nich najważniejsza jest technika. Najczęstszy błąd przy wykonywaniu tego ćwiczenia to złe położenie dłoni. W trakcie wykonywania pompek nasze dłonie powinny znajdować się na wysokości klatki piersiowej. Takie ustawienie rąk odciąży stawy oraz przerzuci ciężar wykonywania zadania na odpowiednie partię mięśniowe. Sposobów wykonywania pompek jest wiele, dobrą metodą na urozmaicenie treningu są uchwyty do pompek. Dzięki temu prostemu urządzeniu możemy zmieniać ustawienie rąk w sposób, który zmieni obciążenie partii mięśniowych. Za pomocą takich prostych metod jednym ćwiczeniem możemy rozwijać wiele części naszego ciała.

Plan 100 pompek

                Plan 100 pompek jest doskonałą metodą treningową dla początkujących. Polega ona na stopniowym zwiększaniu naszych możliwości wytrzymałościowych oraz siłowych. Plan treningu oparty głównie na pompkach jest świetną motywacją dla każdego rozpoczynającego trening, aby po jakimś czasie dojść do poziomu tych tytułowych 100 pompek. Plan można oczywiście modyfikować stosując w nim na przykład uchwyty do pompek. Realizacja planu zapewni nam dobrą kondycję oraz poprawę masy mięśniowej.

 

Pompki to doskonała część lub całość treningu. Możemy je wykonywać w prosty sposób lub modyfikując ćwiczeniami z uchwytami do pompek. Ważne jest, aby zawsze pamiętać o odpowiedniej technice. Może i powinien wykonywać je każdy chociażby dla własnej sprawności oraz satysfakcji ze swojego ciała.

 

 

Gdy jesteśmy zdecydowani na regularne ćwiczenie przychodzi moment, kiedy powinniśmy zakupić sprzęt sportowy do domu i zacząć budować naszą domową siłownię. Kilka sprzętów podczas takiej inwestycji powinno być priorytetem.

Atlas

Atlas to idealny sprzęt sportowy na początek. Doskonałe rozwiązanie, które pozwoli korzystać w domu z rozwiązań dostępnych na maszynach w klubach fitness. Atlas jest też świetnym rozwiązaniem dla osób początkujących, które dopiero rozpoczynają przygodę z treningiem siłowym i obawiają się ćwiczeń na wolnych ciężarach. Dzięki tej maszynie możemy trenować zarówno dolne jak i górne partii mięśni. Trening jest bezpieczny, a budowa maszyny powoduję, że ryzyko kontuzji jest minimalne.

Poręcze do pompek

Pomogą urozmaicić nam zwykłe pompki. Dzięki nim możemy trenować wiele partii mięśni jednym ćwiczeniem. Pomagają również przy ćwiczeniach związanych z tricepsem

Drążek rozporowy

Bardzo uniwersalny sprzęt sportowy, który możemy zamontować chociażby w drzwiach i ćwiczyć na nim w wolnych chwilach. Dzięki drążkowi możemy ćwiczyć takie partie jak biceps, triceps czy barki. Samo zawiśnięcie na drążku odciąży nasz kręgosłup.

Hantle

                 Jeśli zamierzamy ćwiczyć w domu to zestaw hantli będzie doskonałym sprzętem sportowym. Dzięki nim możemy zmodyfikować oraz utrudnić sobie wiele ćwiczeń, co będzie miało wpływ na szybsze postępy. Hantle rozwijają wiele partii mięśni.

Wioślarz

                Podczas ćwiczeń maszyna włącza do pracy prawie wszystkie mięśnie znajdujące się w naszym ciele, co powoduję, że za pomocą jednego treningu jesteśmy w stanie rozbudowywać kilka partii mięśniowych. Trening na pierwszy rzut oka wydaję się ciężki, ale nie powoduje kontuzji. Jest tak samo bezpieczny jak jazda na rowerku. Pomimo wielu korzyści, które płyną z pracy na urządzeniu może go używać każdy.

Bieżnia

                Dzięki bieżni możemy biegać niezależnie od pogody i aury panującej na zewnątrz. Ćwicząc na bieżni nie musimy skupiać się na ruchach, które wykonujemy, dzięki czemu podczas biegu możemy słuchać muzyki czy oglądać telewizję. Częste treningi powodują rozbudowanie mięśni nóg, polepszają naszą kondycje oraz wytrzymałość organizmu. Jesteśmy w stanie przygotować nasz organizm do wysiłku, chociażby zawodów poprzez ćwiczenia tylko na jednym urządzeniu.

Sprzęt sportowy, jaki zakupimy do swojego domu powinien być dostosowany dla naszych potrzeb. Jeśli nie lubimy biegać, nie kupujmy bieżni. Jeśli lubimy robić pompki, kupmy poręcze do pompek. Nasza domowa siłownia powinna być zbudowana tak, aby sprzęt sportowy, który się tam znajdzie odpowiadał przede wszystkim nam.